..en Pink ribbon?

sinds de alarmerende berichten over onduidelijkheid van de besteding van de financiele middelen door Pink Ribbon is er inmiddels heel wat gewijzigd op de website van PR-NL http://www.pinkribbon.nl/index.php . Het goede is dat er nu op de website een duidelijk overzicht staat hoe de gelden besteed zouden zijn volgens PR-NL. Dat is nieuw. Een minpunt is dat de discussie over PR-NL nu niet meer te volgen is via de website van PR zelf. Ze hebben deze link verwijderd van de website. So far so good? NOT dus. Dus toch nog even gecheckt bij een zeer kritische volger van de PR kwestie Karin Spaink http://www.spaink.net/2011/11/19/pink-ribbon-in-cijfers/  . Hieruit blijkt dat de laatste opmerkingen dateren van 5 december. En het liegt er niet om. In vogelvlucht zien we belangenverstrengelingen binnen PR voorbij komen, het keurmerk CBF krijgt een sneer over gebrek aan toegevoegde waarde en het lijkt erop dat PR-NL succesvol de internationale organisatie PR-Org uit Nederland weet te weren omdat PR-NL het merkenrechtelijk bezit van het beeldmerk zou hebben. Dus PR-NL hoeft zich dus kennelijk niet te houden aan de code van PR-international! Wat mij in de discussie nog het meest opviel was met name de kennelijke belangenverstrengeling tussen de WAR (wetenschappelijke advies raad), de RvT, de directie en degenen die de door PR-NL gesubsidieerde projecten uitvoeren. Leden uit de WAR adviseren de Rvt/directie van PR-NL waar ook weer leden van de WAR zitting in hebben en die kennen subsidies toe aan projecten die ook weer door de betreffende leden of familie lijken te worden uitgevoerd. De bloggers zijn helemaal klaar met PR-NL. Ook nog even naar de internationale organisatie PR gekeken wat zij nog melden over PR-NL http://www.pinkribbon.org heeft op haar homepage nog steeds het bericht staan dat op 16 november in nieuwsuur gemeld werd. Verder niets. Zou PR-Org geen stappen willen ondernemen? Het raakt ook haar “goede” naam.

Hoe gaat dit nou verder. De bloggers via de blog van Karin Spaink zijn er vrij duidelijk over, maar welke stappen kunnen zij ondernemen tegen PR-NL? Vooralsnog blijft het bij woedende Bloggers maar instanties zoals PR-NL zelf, PR international of CBF zijn nog geen partij in deze discussie. Blijft het hierbij en dooft het uiteindelijk of veranderd deze veenbrand nog in een uitslaande brand. Er komen mijns inziens wel een flink aantal zaken boven water die enige uitleg behoeven.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s